mandag 21. mars 2022

Synger søskende på veien

Mel: Hvor du enn i verden vanker

Synger søskende på veien, det gir kraft til vandringen. Priser Gud med ånd og tunge, Juble om og om igjen


Kor:

:/: Din jeg er Jesus kjær, Din med alt hva i meg er :/:


Lammet vel er verdig sangen, Som oss kjøpte med sitt blod, Og så herlig løste fangen, Det og er vår hyrde god.


Priser den oppstandne Herre, Lover sammen Frelseren, Jesus med de dype merker, Seiersfyrsten og vår venn.


Hva kan vel Guds øye skade? Da, jeg er hans øyensten, Synger, lar oss være glade, Intet kan oss gjøre mén.


Allting gjør du til vårt beste, Alt, ja alt hva vil jeg mer? Du vil helt ved deg meg feste, Jesus, du som alt meg gir.


O, jeg vil deg evig prise, Gi deg ære er min lyst, Synge glad min nye vise, Synge av mitt hele bryst


Synger så Guds frelste skare, Til hans pris i hellig kor, Som oss løst av Satans snare, Jesus du som i oss bor.


Synger så at berge løftes, Engle, himmel, hav og muld. Stemmer i med oss tilskiftes, Visst bør koret være fullt.


Nr 47 i “Til himmelen gjennom tåredalen”


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar