mandag 21. mars 2022

O Jesus, deg jeg kaller på,

O Jesus, deg jeg kaller på,  Om du ei svarer dog jeg må,  O, la meg kun din nåde få,  O, ta meg som jeg er.

Kor: 

O, ta meg som jeg er, O, ta meg som jeg er, 

Mitt ene håp er Kristi død, O ta meg som jeg er.


Så ond jeg er, så stor min nød, 

Og dog for meg ditt livsblod fløt. 

O hør meg, Jesus, for din død, 

O ta meg som jeg er.


O kunne jeg meg senke ned, 

O Jesus i din kjærlighet, 

Som er så dyp, så lang, så bred, 

O se den som den er.


Om du for meg en gjerning har, 

Så gjør meg villig, gjør meg snar. 

La på ditt kall meg gi det svar: 

O ta meg som jeg er.


Og når på jord er endt min gang. 

Og jeg går hjem med frydeklang. 

Det ennu være skal min sang: 

O, ta meg som jeg er.


Nr. 50 i “Til himmelen gjennom tåredalen”


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar