søndag 4. september 2022

Du klager så ofte

Du klager så ofte; jeg kan ikke tro,  og Ordet jeg leser, det gir ingen ro.  Hvor meget jeg kjemper og strider og ber;  min frelse i Kristus jeg dog ikke ser.

Men nå skal du høre, hvorfor det er så,
at visshet om frelse du ikke kan få. 

Det er for du vender hele opp og ned 

og søker i hjertet å finne Guds fred.


Din tro vil du føle og tro at du tror 

og tør ikke hvile på løftenes ord. 

Du ser på deg selv og på alt som er galt 

og dermed du glemmer hva Herren har talt.


Å tro, det er ikke å tro, at du tror, 

men barnlig å klynge seg fast til Guds ord. 

Det er i din avmakt å se på Guds lam 

og så la deg nøye med ordet om ham.


Da han for deg døde, han sonet for alt. 

Ja, ordet forkynner: Din synd er betalt. 

Derfor er du skyldfri, just slik som du er 

og Gud har i Kristus deg hjertelig kjær.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar